:
Vždy ve Vašem zájmu.

Po přihlášení na intranet RENOMIA NETWORK získáte kompletní informace o exkluzivních produktech, nadstandardních podmínkách a dalších výhodách určených pouze pro členy RENOMIA NETWORK a jejich klienty.

Přihlášení klienta
nebo zavřít

Jiří Bureš: „Dělejte svou práci pro klienty tak, jako byste ji dělali pro sebe a své nejbližší…“

Na pojišťovacím trhu se poprvé objevil před 30 lety. Společnost JB Group, kterou vlastní napůl s bratrem, spravuje okolo 150 milionů korun ročního pojistného a je pravidelně vyhlašovaná v anketě TOP 30 pojišťovacích makléřů. Členem sítě RENOMIA NETWORK je od jejího vzniku, tedy celých 15 let. Má vysoké ambice a rád pomáhá ostatním. O profesním i soukromém životě jsme si povídali s Jiřím Burešem.

Jiří Bureš, jednatel JB Group1. Pane Bureši, vím, že se na poli pojišťovacího trhu pohybujete již delší dobu. Můžete se nám na úvod představit? Sebe i svoji společnost?

Máte pravdu, letos je to přesně 30 let, kdy jsem opustil možná slibnou kariéru strojaře – chemika a stal se obchodníkem a vedoucím disponentem Živnostenské pojišťovny a.s.

V roce 1995 jsme založili vlastní makléřskou společnost a začali zastupovat v pojištění první klienty z řad podniků. Nyní spravujeme pojištění v hodnotě cca 150 mil. Kč ročního pojistného a od roku 2008 jsme členy RENOMIA NETWORK.

Jsem jednatelem JB Group, dlouholetým členem orgánů AČPM, členem Rady RENOMIA NETWORK, zastupuji společnost v OHK, jsem členem Rotary International atd. 

Ale nejdůležitější je pro mě moje rodina, kde jsem se již propracoval do pozice dědečka.

2. Společnost JB Group jste zakládal s bratrem, jak se dá ve Vašem podání skloubit podnikání a rodinné vztahy?

Ano, s Rosťou jsme JB Group zakládali a dodnes nám naše partnerství vydrželo a funguje. Na úplném začátku s námi byl ještě jeden kolega, od něhož jsme později jeho podíl odkoupili. Dnes s Rosťou vlastníme každý 50 % společnosti.

Ale otázka zněla: „Jak se dá skloubit podnikání a rodinné vztahy?“

Má odpověď zní, že se to dá, ale je potřeba se naučit pochopit druhého a hledat kompromisy. Zvláště když máte ve společnosti každý stejný podíl.

Bůh má smysl pro humor a rád dává dohromady lidi s různými povahami, a to obzvláště u sourozenců. A tak je to i u nás, takže není výjimkou, že máme na věci každý zcela jiný pohled. Za ty roky jsme s Rosťou z této zdánlivé nevýhody udělali výhodu, takže pokud chce jeden z nás cokoli prosadit, musí to umět extra zargumentovat. Díky tomu podnikáme stabilně a bez zásadních kotrmelců.

Občas rád říkám, že jsme pořád malí bráchové, kteří se spolu rádi poperou, ale jsme rodina, máme se rádi a musíme spolu vyjít. To by nám jinak naše maminka, kterou oba milujeme, vyčinila :-)

3. RENOMIA NETWORK letos slaví 15 let a Vaše společnost je jedním z prvních členů, pokud se nemýlím. Co na partnerství s touto sítí makléřů oceňujete nejvíce?

Ano, byli jsme v roce 2008 prvním z větších partnerů RENOMIA NETWORK, takže vlastně každý rok slavíme společně.

A čeho si cením na tomto partnerství nejvíce? Řeknu to zcela jednoduše - to, co jsme si kdysi s vedením RN, tehdy s Pavlem Nepalou a Klárou Kodua řekli, stále platí.

I když se mnohé mění, tak držíme směr, který jsme si vzájemně nastavili před těmi lety, vyznáváme stejné, oběma firmám blízké hodnoty… Samozřejmě, že občas něco zajiskří, ale vždy jsme společně našli dobré řešení pro všechny zúčastněné.

4. Sledujete u sebe za ty roky nějaký posun oproti začátkům ve výkonu své profese? Jak jste začínal s kariérou pojišťovacího makléře?

Změnilo se toho hodně, ale podstata je stále stejná. Už smlouvy nenosíme osobně z pojišťovny klientovi a nazpět, nepoužíváme kopíráky, nefaxujeme. Nemusíme klientům při každém prvním jednání vysvětlovat, co je pojišťovací makléř...

Nicméně stále musíme mít na paměti, že nejdůležitější je náš klient a jeho potřeby, musíme mu naslouchat a naplňovat jeho očekávání. A vedle toho si musíme vážit svých partnerů v pojišťovnách, kolegů ve firmě a všech, kdo se kolem „točí“.

5. Jak vnímáte dnešní pojišťovací trh? Především kvalitu poskytovaných služeb?

Vše se mění rychleji a rychleji, služby jsou širší, produkty sofistikovanější, mnohé procesy se automatizují, legislativa je rozsáhlejší, klienti náročnější, je kladen větší důraz na specializace. Takže pokud chceme držet krok s tím vším, co se na nás valí, a přitom poskytovat služby ve vysoké kvalitě, tak musíme mít silné zázemí a ty nejlepší nástroje na trhu.

Zde musím ocenit naše rozhodnutí, že jsme byli prozíraví a před 15 lety vstoupili do RENOMIA NETWORK. Díky tomu tyto nástroje máme k dispozici a můžeme se věnovat především službě klientovi, rozvoji našeho podnikání a pomoci kolegům.

6. Jak by tedy podle Vás měla vypadat služba pojišťovacího makléře v ideálním případě?

Už jsem říkal, kolik se toho na nás valí, a zmiňoval automatizaci, práci na dálku, moderní nástroje v komunikaci. Mohu ještě přidat srovnávače nabídek, produktů, podmínek pojišťoven a další, včetně umělé inteligence. Zde je vysoké nebezpečí ztráty osobního a lidského přístupu. Nicméně já věřím, že přínos konzultanta – a my jsme pro klienta partnerem, konzultantem – je a vždy bude stát na dobrých vztazích mezi lidmi.

Náš přístup se dá shrnout do této věty, již rád vyslovuji u nás ve firmě: „Dělejte svou práci pro klienty tak, jako byste ji dělali pro sebe a své nejbližší…“

7. V roce 2022 jste v žebříčku TOP 30 pojišťovacích makléřů obsadili 26. příčku. Je to pro Vás výzva posouvat se stále výš i v budoucnu?

Objevujeme se v TOP 30 již několik let, poprvé to bylo v roce 2019, kdy jsme byli třicátí. Od té doby se krůček po krůčku posouváme výše a ano, je to pro nás výzva se dále posouvat, dokonce mám jisté tušení podle toho, co se letos u nás odehrálo, že za rok „23“ by to mohlo být zase o kousek lepší ;-)

Je příjemné být vidět ve společnosti těch nejvýznamnějších v našem oboru, nicméně to nejdůležitější je dělat svou práci dobře a tak, aby nás to bavilo, nezávisle na tom, na jakém místě se v tomto „závodě“ nacházíme.

8. Máte další velké cíle? Kam byste to chtěl ještě v životě dotáhnout, nejen po profesní stránce, ale i té osobní?

To je zajímavá otázka. Jsem plánovací typ, takže někdy se smíchem říkám, že to mám vymyšlené „až do konce“ nebo spíše o kousek dál. A jistá životní zkušenost z loňského roku mi potvrdila, že je to správná filosofie.

Co se týká firmy, tak mám v plánu během několika málo let předat maximum denní rutiny, abych mohl s větším nadhledem řešit strategické a vztahové záležitosti. Tedy mým hlavním pracovním cílem v JB Group je, aby běžné fungování bylo zcela nezávislé na mé přítomnosti, a přitom byla zachována stabilita a další rozvoj.

Osobně toho chci stihnout ještě více, než kdy dříve. Chci být více s rodinou a kamarády, chci více hrát golf, lyžovat a cestovat. Na spoustu míst chci vzít svou ženu, dceru, vnučku... Mám v plánu přečíst spousty knih a vidět spousty filmů.

Chtěl bych věnovat více finančních prostředků na charitu a pomáhat tam, kde je to opravdu potřeba.

Kdysi jsem si pro sebe definoval úspěch jako „životní vyváženost“. Takže mým cílem dnes i do budoucna je žít vyvážený život ve všech jeho oblastech. A hlavně mít v pořádku vztahy s lidmi kolem sebe.

Jsme součástí RENOMIA Group

  • Největší pojišťovací makléř ve střední a východní Evropě
  • Mezinárodní tým zkušených odborníků
  • Nejvýhodnější ceny a podmínky

Kde působíme

Kontakt

RENOMIA NETWORK
Na Florenci 15
Budova Florentinum, vchod C
110 00 Praha 1

info@renomianet.cz
+420 221 421 791